Τζένη Δάγλα «Γουρούνα. Αθώος»
Σκηνοθεσία: Nova Melancholia
Πέμπτη 24/9, ώρα 20:00
ώρα προσέλευσης κοινού: 19:00
Στον Κήπο του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων
(Ερμού 134, Θησείο)
Στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ Αναλόγιο 2020, η συγγραφέας Τζένη παρουσιάζει το έργο «Γουρούνα. Αθώος» σε σκηνοθεσία της ομάδας Nova Melancholia. Το έργο θα ανέβει την Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου 2020 στις 20:00 (ώρα προσέλευσης 19:00) στον Κήπο του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων (Ερμού 134, Θησείο).
Είναι απολύτως απαραίτητη η προκράτηση θέσεων (αναφέροντας ονοματεπώνυμο, τίτλο έργου/ ημέρα και αριθμό θέσεων) στο email ticketsanalogio@gmail.com
Περίληψη του Έργου
Τοπίο Ζωής: η Γουρούνα και ο Αθώος, δύο Φιγούρες που αναλογίζονται τις εμπειρίες τους και τον κόσμο, ερευνούν και οραματίζονται με γνώμονα το Δίκαιο, τον βαθύ προαιώνιο κανόνα, που ρέει «σαν το νερό της πηγής…»
Ένα άκρως πρωτότυπο, όσο και αιχμηρό θεατρικό σχόλιο για το σύστημα εφαρμογής της Δικαιοσύνης, την έννοια του Δικαίου και την απόσταση που τα χωρίζει…
Απόσπασμα του έργου
ΑΥΤΟΣ:.. Κάτι έχω να κάνω αύριο, μα τι;
ΑΥΤΗ: … Αύριο θα φτιάξω ένα πρόσωπο από πούδρα πάνω στο δικό μου
ΑΥΤΟΣ: Α, ναι ! θα κοιτάξω για μανικετόκουμπα στο Μοναστηράκι…
ΑΥΤΗ: (κρυφοκοιτά ΑΥΤΟΝ, ροή σκέψης συνεχόμενη). Τον κόβω για Τοξότη τα απογεύματα ο Εισαγγελέας διάβαζε κλεισμένος στη βιβλιοθήκη του… με τις ώρες… τι διαβάζεις στα βιβλία; τον ρώταγα… με κοίταζε πάνω από τα μισά γυαλιά του: διαβάζω το δίκαιο, μου ’λεγε….
Τζένη Δάγλα
Νομικός, Θεατρικός Συγγραφέας
Γεννήθηκε στην Κέρκυρα. Αποφοίτησε με άριστα από τη Νομική Σχολή Αθηνών. Εργάστηκε επί δύο χρόνια στον τηλεοπτικό σταθμό Antenna και μετά ασχολήθηκε με τα νομικά σε ελεύθερο επάγγελμα. Παρακολούθησε σεμινάρια θεάτρου στη Δανία, στην Ιταλία, στην Αγγλία καθώς και στην Πολωνία, στη Γερμανία και στην Ελλάδα με επώνυμους σκηνοθέτες και ηθοποιούς.
Έχει γράψει πέντε θεατρικά έργα, τα οποία η ίδια χαρακτηρίζει ως «θεατρικά σχόλια»: Η άγνωστη χώρα (θέατρο Αργώ, 2012), Time, please! (Φεστιβάλ Αναλόγιο 2015), Καραγκιόζ (θεματικό Φεστιβάλ 2015 της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου), Η Γυάλα (θέατρο Φούρνος, 2017-2018) και Γουρούνα. Αθώος.
Σκηνοθετικό σημείωμα
Στο καφενείο της Δικαιοσύνης το γκαρσόνι δεν εμφανίζεται ποτέ. Οι πελάτες αναμένοντας αναμετριούνται με τη συνείδησή τους. Πάντα υπάρχει ένοχος. Ένοχος μέχρι αποδείξεως του εναντίου. Αθώος δηλαδή; Και πάντα υπάρχει μια γουρούνα, ένα εξιλαστήριο θύμα. Μια αθώα πεταλούδα δηλαδή; Οι πελάτες του καφενείου είναι ένας άντρας και μια γυναίκα. Ένας αθώος και μια γουρούνα. Ένας ένοχος και μια πεταλούδα. Ο άντρας και η γυναίκα είναι άγνωστοι μεταξύ τους και ο καθένας ακολουθεί τον εσωτερικό του μονόλογο. Στο πίσω μέρος του μονολόγου του άντρα υπάρχει η φιγούρα ενός Δικαστή. Στο πίσω μέρος του μονολόγου της γυναίκας η φιγούρα ενός Εισαγγελέα. Όμως ανάμεσα σε όλα αυτά τα χάσματα, τις αποστάσεις, τους διπλασιασμούς και το άγνωστο ξεπηδάει διαρκώς ένας λυτρωτικός ερωτισμός που προσγειώνει τους χαρακτήρες στο εδώ και τώρα, τους δίνει σάρκα και οστά και ίσως αποτελεί τη μόνη απάντηση προς τη σφίγγα της Δικαιοσύνης.